Keystone logo
University of Latvia

University of Latvia

University of Latvia

Įvadas

Apie

Latvijos universitetas įkurtas 1919 m. ir šiuo metu, turėdamas daugiau nei 15 000 studentų, 5 fakultetus ir daugiau nei 20 mokslinių tyrimų institutų bei nepriklausomų studijų centrų, yra vienas didžiausių ir pirmaujančių mokslinių tyrimų universitetų Baltijos šalyse. Universitete siūloma daugiau kaip 130 valstybės akredituotų akademinių ir profesinių studijų programų.

Latvijos universitete moksliniai tyrimai atliekami daugiau kaip 50 mokslinių tyrimų sričių, kurios atstovauja keturioms pagrindinėms tyrimų sritims: humanitariniams, gamtos ir socialiniams mokslams. Latvijos universitetas daug dėmesio skiria tarptautinio bendradarbiavimo plėtrai.

Latvijos universitetas daug dėmesio skiria tarptautinio bendradarbiavimo plėtrai, siekdamas tarptautiniu mastu populiarinti savo identitetą ir stiprinti Universiteto reputaciją pasaulyje. Iki šiol Latvijos universitetas yra pasirašęs 136 dvišales sutartis visame pasaulyje ir daugiau kaip 700 sutarčių su 368 institucijomis 32 Europos šalyse pagal ERASMUS+ programą. Tiek atvykstantys, tiek išvykstantys mainų studentai naudojasi viena iš turimų studentų mobilumo sutarčių: ERASMUS+, ERASMUS MUNDUS (Aurora, AESOP, LEADER), CAMPUS EUROPAE, ISEP, dvišaliais susitarimais ir susitarimais tarp šalių.

QS pasaulio universitetų reitingas

Šiais metais Latvijos universitetas (UL) pateko tarp 4 proc. geriausių pasaulio universitetų pagal QS World University Rankings ir užima 801-850 vietą. Pagal QS WUR reitingą pagal dalykus užima 401-450 vietą.

Kokybės valdymas Latvijos universitete

Kadangi visi skirtingai supranta kokybės dalyką, ilgainiui atsirado įvairių šio termino apibrėžimų. Šie apibrėžimai apima įvairias sritis – nuo produktų kokybės iki organizacijos valdymo. Įgyvendinant ES Phare daugiašalės programos aukštajame moksle projektą „Aukštojo mokslo kokybės užtikrinimas“, išleistas Aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo vadovas. Vadovo autoriai siūlo keletą kokybės sampratų, kurios yra aktualiausios aukštajam mokslui, būtent:

1) Kokybė kaip tobulumas – koncepcijos tikslas yra siekti būti geriausiu.

2) Kokybė kaip „tinkamumas tikslui“ – kažko kokybė konkrečiam tikslui.

3) Kokybė kaip transformacija – besikeičiant studentų tikslams ir pažiūroms, universitetas gali su jais keistis ir pasiekti jų poreikius, ty prisitaikyti.

4) Kokybė kaip riba – universitetas nustato tam tikras normas ir kriterijus. Bet koks vienetas, kuris pasiekia arba viršija šias normas ir kriterijus, laikomas kokybišku.

5) Kokybė kaip minimalūs standartai – platus absolventų norimų žinių, įgūdžių ir požiūrių apibrėžimas.

6) Kokybė kaip tobulinimas – universitetas turi nuolat tobulėti.

Siekiant užtikrinti kokybę kiekviename organizacijos lygmenyje, universitetas turi sukurti tinkamą kokybės vadybos sistemą.

Aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo prioritetas yra nustatytas tiek Europos teisės aktuose ir praktikoje ( Bergeno komunikatas – Europos aukštojo mokslo erdvės kokybės užtikrinimo standartai ir gairės), tiek Latvijos valstybės teisės aktuose. Šiuose dokumentuose akcentuojama vidinės kokybės užtikrinimo sistemos diegimo universitetuose būtinybė.

Kokybės vadybos ir audito skyrius yra atsakingi už kokybės užtikrinimo sistemos kūrimą ir diegimą LU.

Vietos

  • Riga

    Raiņa bulvāris 19, , Riga

Klausimai